سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بعد امتحانات... - و یا شاید هم ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























و یا شاید هم ...

 

امتحانات کذایی تموم شد. البته یه دونه دیگه شنبه دارم که مال آزمایشگاه است. اما باید ترجمه هم تحویل بدم. از بس هم که سر کلاسش نرفتیم تاحالا استادش خواسته یه ده باری من و زهرا رو بندازه! حالا دیگه ترجمه رو هم تحویل ندیم تکمیل میشه!

درسته که امتحانها تموم شده. ولی الان دوره ای کوتاه شروع شده که از خود امتحانات هم مهمتره. اونم ایام بعد از امتحانات. فرصت کوتاهی که تا قبل از رد شدن نمرات هست و باید حسابی قدر اونو دونست. امثال من که به لطف و مرحمت اساتید محترم اعتقاد خاصی دارن باید از این دوران نهایت استفاده رو ببرن. این چند روزه هم که کمتر مینویسم به دلیل همین گرفتاریه. توی ترم درس نمیخونی. شب امتحان کم درس میخونی. ولی بعد از امتحان به اندازه جفتشون پدرت در میاد از بس که پشت در اتاق اساتید میخوابی و ترجمه و مقاله و تمرین مینویسی. از اون ور هم کلی کار جورواجور ریخته رو سرم و خیلی گرفتار شدم. امید است که از این ایام سربلند خارج شویم

امروزموفق به دیدن فیلم300 شدم. کیفیتش خوب بود. ولی این از اون فیلمهاست که دیدنش در فرمتو با تجهیزات صوتی و تصویری خوب کلی کیف خواهد داد. یه چیزی تو مایه های SinCity و خلاصه جلوه های ویژه.

موسیقی فیلم هم خیلی خوب بود و خلاصه آدم دوست داره بعد از اینکه یه بار فیلم را دید مجدد آهنگهاشو گوش کنه.

از روند داستان فیلم و خلاصه اتفاقات اون کاملا معلومه که داستان فیلم خیلی هم نقل واقعیات نیست. به نظر من اینقدرها هم داد و بیداد نمی خواست ولی در حد یک بمب لازم داشت. تمام فیلم به عظمت و جلال ایران و به قول فیلم Persia اشاره میکنه و این کاملا مشخصه. از طرفی به نظر من شخصیت خشایار هم کلی بزرگ و با ابهت نشون داده شده. کمااینکه وقتی کنار سردار اسپارت وای میسته قد و هیکلش خیلی بزرگتر از اونه. امکانات و ابزار و ادواتی که سپاه ایران داره خیلی گسترده و پر و پیمونه. انواع سلاح ها و موجودات مختلف که برای نبرد استفاده کردن، استفاده از آتش و چیزهایی شبیه نارنجک و ...

 

 

 

تنها نکته ای که تو فیلم آدم رو اذیت میکنه وضعیت چهره ایرانیان و خود خشایارشاه است. یا مثلا فرستاده ایران تو اول فیلم سیاه پوسته! من از لحاظ تاریخی در این زمینه مطالعه ندارم که اون دوران وضع سر و قیافه ایرانیها چجوری بوده. اما خب اینکه یه سپاه غول داره یا اینکه جنگنده های اون نقاب های سیاه دارن اونم توی یک فیلم نسبتا تخیلی خیلی دور از انتظار و نا متناسب نیست.

در مجموع من از دیدن فیلم لذت بردم و یه جورایی آخر فیلم از عظمت ایران در اون دوران کیف کردم. دیدن فیلم را به همه توصیه میکنم (جدا از داستان ایران و تحریفهایی که میگن شده). من خیلی کلی نوشتم ولی معتقدم میشه راجع به تک تک دقایق فیلم نوشت و تاریخی صحبت کردم. جدیدا علاقمند به خواندن متنهای تاریخی ایران شدم. اگه کسی منبعی رو اینترنت میشناسه معرفی کنه لطفا.

راستی در عین حال باز هم توی بمب گذاریهای مشابه شرکت می کنم!


نوشته شده در سه شنبه 86/11/23ساعت 12:25 صبح توسط دختر ماه نهم نظرات ( ) |


Design By : Pichak